در اینجا تمام مسائل سیاسی روز دنیا را میتوانید پیداکنید
تاریخ : برچسب:,
نویسنده : امیر حسین امیری

با ورود وزرای خارجه چهار کشور غربی به وین، مذاکرات هسته‌ای ایران و ۵+۱ وارد حساس‌ترین روز خود شد‌. ارزیابی مذاکرات پس از دیدارهای امروز، نشان خواهد داد ‌چه سرنوشتی برای دوره شش ماهه مذاکرات ـ که تنها یک هفته از آن ‌مانده است ت رقم خواهد خورد.

نگرانی طراح تحریم‌های ایران از احتمال یک عقب‌نشینی مهم آمریکا

با ورود وزرای خارجه چهار کشور غربی به وین، مذاکرات هسته‌ای ایران و ۵+۱ وارد حساس‌ترین روز خود شد‌. ارزیابی مذاکرات پس از دیدارهای امروز، نشان خواهد داد ‌چه سرنوشتی برای دوره شش ماهه مذاکرات ـ که تنها یک هفته از آن ‌مانده است ت رقم خواهد خورد.

به گزارش «تابناک»، جان کری وزیر خارجه آمریکا پس از ‌اطلاع از روند مذاکرات در نشستی با مذاکره‌کنندگان آمریکایی، مشغول دیدار با اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شده است و پس از دیدار با وزرای خارجه آلمان و انگلیس، عصر امروز با ظریف، وزیر خارجه ایران دیدار خواهد کرد. وی پیش از این دیدار‌ها از وجود شکاف‌های چشمگیر در مواضع دو طرف و کارهای فراوان پیش روی سخن گفته است.

اکنون مذاکرات با چهار گزینه توافق در مهلت باقی مانده تا بیست جولای، تمدید مذاکرات برای چند روز و یا چند هفته، احتمال یک توافق شش‌ماهه جدید و یا شکست روبه‌روست.

هرچند پیش از این مذاکره‌کنندگان از به‌کارگیری همه تلاش خود برای رسیدن به توافق تا بیستم جولای خبر داده ‌و مد نظر قرار دادن تمدید دوره مذاکرات را زود دانسته بودند، اکنون به نظر می‌رسد گزینه تمدید چند روز یا چند هفته مذاکرات تقویت شده و یا آنکه دست‌کم ‌برای ترساندن طرف مقابل از شکست مذاکرات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیچیدگی تمدید مذاکرات برای مدت شش ماه به دلیل پیامدهای غیرشفاف آن و گره خوردن مذاکرات با مجموعه‌ای از تحولات سیاسی در کشورهای ‌درگیر در مذاکرات، باعث شده است که این گزینه کمترین شانس اعلامی در میان چهار گزینه فوق را از آن خود کند. هر دو طرف تمدید هرچند کوتاه مدت مذاکرات را نیز بسته به تلقی مثبت از پیشرفت مذاکرات و امکان رسیدن به توافق دانسته‌اند.

اخبار و تحلیل‌های منتشره از سوی منابع آگاه درباره مسائل مورد اختلاف و مورد توافق نیز متناقض است، ولی عراقچی تأکید دارد ‌هنوز طرفین در مورد مسائل اصلی اختلاف دارند.

در همین حال، سخنان یک مقام آمریکایی در‌باره اندازه برنامه غنی‌سازی ایران با برداشت‌های متفاوتی همراه شده است. این مقام آمریکایی، تعداد سال‌هایی را که باید برنامه غنی‌سازی ایران دارای محدودیت باشد، عددی دو رقمی دانسته و گفته است: «برای یک دوره زمانی، ایران باید برنامه بسیار محدود داشته باشد؛ برنامه‌ای بسیار محدود با بازرسی‌ها، راستی‌آزمایی و محدودیت‌های فراوان بر کارهایی که آن‌ها می‌توانند انجام دهند».

وی ادامه داده است: «در پایان این دوره، آن‌ها می‌توانند انتخاب‌های خودشان را داشته باشند».

در پایان باید گفت، اشاره به عددی دو رقمی، باعث شده ‌که دوره مد نظر مقامات امریکایی با تفاسیر متفاوتی همراه شود. پیش از این، دوره مد نظر ایران برای دوره توافق نهایی سه و یا پنج سال اعلام می‌شد و آمریکایی‌ها این دوره را دو دهه می‌دانستند. سخن مقام آمریکایی در مورد دوره‌ای که اکنون ده سال اعلام شده، از سوی مارک دوبویتز از اصلی‌ترین فعالان سیاسی آمریکایی دخیل در تحریم‌های ایران، پیروزی ایران و به عبارت دقیق‌تر «پیروزی آیت‌الله خامنه‌ای» دانسته شده است. وی چنین موضعی را یک عقب‌نشینی بزرگ از جانب آمریکا دانسته است.

نگرانی طراح تحریم‌های ایران از احتمال یک عقب‌نشینی مهم آمریکا

این در حالی است که اگر عقب‌نشینی آمریکایی‌ها از موضع اولیه دوره بیست‌ ساله برای توافق جامع هسته‌ای به دوره ده ساله تأیید شود، هرچند نشانه مثبتی از واقع‌بینی غرب است، هنوز تا دوره کوتاه‌تر مورد اشاره ایران فاصله دارد.


برچسب‌ها:
تاریخ : برچسب:,
نویسنده : امیر حسین امیری

یک عضو تیم هسته‌ای کشورمان گفت: وزیر خارجه کشورمان به احتمال زیاد امروز با وزیر امور خارجه آمریکا، سه وزير اروپایی و معاونان وزرای خارجه چین و روسیه دیدار می‌کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به وین، بار دیگر این شهر میزبان دیپلمات‌هایی از ایران، آلمان، انگلیس، آمریکا، روسیه‌، فرانسه و چین است تا درباره پرونده هسته‌ای ایران و رسیدن به توافق نهایی به بحث و گفتگو بپردازند.



مذاکرات وین 6 از روز چهارشنبه هفته گذشته 2 جولادی ( 11تیرماه) آغاز شده و طرفین مصمم هستند با استفاده از تمام فرصت باقی مانده تا 20 جولای، پایان فرصت تعیین شده در توافق موقت ژنو، رایزنی‌های خود را به صورت مستمر تا 29 تیرماه ادامه دهند.


برچسب‌ها:
تاریخ : برچسب:,
نویسنده : امیر حسین امیری

خبرنگار النشره نیز از فاجعه‌ای هولناک خبر داده و افزود، نیروهای رژیم صهیونیستی، دست به کشتار وحشیانه‌ای علیه خانواده بطش زده و خانه آن‌ها را در منطقه شعف در شرق شهر غزه هدف قرار داده که به دنبال آن آن ۱۸ فلسطینی از این خانواده به شهادت رسیده و حدود ۵۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

صهیونیست‌ها هجده تن از یک خانواده را به شهادت رساندند!

به ادامه مطلب مراجعه کنید.


برچسب‌ها:
تاریخ : برچسب:,
نویسنده : امیر حسین امیری

عضوتیم هسته‌ای کشورمان گفت : در نگارش متن پیشرفت داشته‌ایم اما در محتوای مذاکرات پیشرفت قابل ملاحظه‌ای رخ نداده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "سیدعباس عراقچی" در گفتگو با شبکه خبر درباره مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5 با اشاره به یک بخش جدی از کار که مربوط به نگارش پیش‌نویس متن توافق نهایی است و حدود 8 ساعت برروی قسمت‌های مختلف آن کار شده گفت: پیشرفت نسبتا خوبی در متن داشته‌ایم و بیش از 65 درصد متن توافق شده است.

وی تصریح کرد: این به این معنی نیست که در مسائل محتوایی پیشرفت کرده‌ایم، بلکه در مرحله نگارش متن پیشرفت کرده‌ایم.

وی افزود: وزن موضوعاتی که باقی مانده و هنوز نگارش نشده زیاد است و نمی‌توانیم بگوییم در محتوای مذاکرات پیشرفت خاصی رخ داده اما در نگارش متن که خودش البته قسمت مهمی است پیشرفت نسبتا خوبی داشته ایم.

عراقچی با اظهار امیدواری از آمدن وزرای خارجه بعضی کشورهای 1+5 اظهار داشت: ما می‌توانیم در مذاکراتی که به طور مستقیم با این وزرا صورت می‌گیرد مقداری در مسائل محتوایی پیشرفت داشته باشیم و تصمیماتی هست که وزرا باید اقدام کنند و در سطح معاونین و کارشناسان نیست.

 

عضو تیم مذاکره کننده کشورمان با بیان اینکه اختلافات وجود دارد و در مورد راه حل‌های مختلف بحث شده و گزینه‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته، تاکید کرد: ما هنوز نتوانسته‌ایم به یک برداشت واحد در این مسائل برسیم و ما مذاکرات را با جدیت ادامه می‌دهیم و از مسائل اصولی خود و حقوق مردم ایران در موضوع هسته‌ای و سایر موضوعات کوتاه نمی‌آییم و قصد عدول از آنها را هم نداریم.

عراقچی تصریح کرد: نیاز هست که طرف مقابل برای گرفتن تصمیمات جدی و مشکل آمادگی پیدا کند و امیدواریم با آمدن وزرایشان به وین این اتفاق رخ دهد.

وی با اشاره به طرح یک ایده از سوی اشتون و استقبال هیئت ایرانی گفت: آن دسته از وزرای خارجه 1+5 که آمدن به وین برایشان مقدور است در این هفته پایانی به اینجا می‌ایند، که شاید آمدنشان به پیشرفت مذاکرات کمک کند و این به این معنی نیست که مذاکرات با آمدن آنها به سرانجام برسد بلکه احتمال دارد یک مقدار به تصمیم گیری در سطح کلان کمک کند و بتوان موضوعات را با سهولت بیشتر ادامه داد.

عراقچی گفت: این یکشنبه بنایی بر اینکه جلسه 1+5 در سطح وزرای خارجه تشکیل بشود را نداریم، چنانچه برخی از وزرا هم برایشان مقدور نیست که بیایند و عمدتا به ملاقات‌های دو جانبه یا سه جانبه خواهد گذشت.

معاون وزیر خارجه ایران اظهار داشت: تلاش ما بر این است که شاید در سطوح بالا و وزرا تفاهمی حاصل بشود و آن موقع مذاکرات با سهولت بیشتری انجام شود و ما بتوانیم قبل از تاریخ 20جولای به یک تفاهم برسیم و توافق را آماده کنیم و برای اینکه وزرا مجدد برگردند، اگر به آن رسیده باشیم آن موقع در آن مراسم تصویب نهایی صورت می‌گیرد.

عراقچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اما و اگرهای عدم توافق نهایی تا 20 جولای گفت: اگر طبق برنامه تا 20 جولای کار تمام شد تا هفته بعد وزرا برمی‌گردند، و اگر هم نشد شرایط را می‌سنجیم! اگر دیدیم چند روزی باید برای به سرانجام رساندن مذاکرات بمانیم این کار را خواهیم کرد، و اگر هم به این نتیجه برسیم که فایده‌ای ندارد و زیاده خواهی‌ها تمامی ندارد و نمی‌توانیم توافقی کنیم همان طور که بارها گفتیم از نظر ما فاجعه‌ای رخ نداده و برمی‌گردیم و برنامه‌های خود را ادامه می‌دهیم.

وی با مثبت ارزیابی کردن فضای مذاکرات گفت: نشانه‌ای از اینکه جدیت در طرف مقابل وجود ندارد را تاکنون ندیده‌ایم و ظاهرا اراده لازم وجود دارد، بحث‌ها جدی است، با فراز و نشیب روبرو می‌شود و صداها بالا و پایین می‌رود، اما فضای مذاکرات فضای مثبت و سازنده‌ای است .

وی با بیان اینکه دو طرف تلاش می‌کنند با ارائه ایده‌ها و گزینه‌های مختلف راه‌حلی را برای بدست آوردن توافق امتحان کنند، افزود: اگرچه توافق تاکنون حاصل نشده اما روشن است که انگیزه برای رسیدن به توافق وجود دارد و تا وقتی که این انگیزه در طرف مقابل هست ما به مذاکرات ادامه می دهیم و هنوز زود است که قضاوت کنیم آیا می‌توان تا پایان 20 جولای به توافق رسید یا خیر؟ و امیدواریم با آمدن برخی از وزرا و بحث‌هایی که با آنها صورت خواهد گرفت بتوانیم در موقعیت بهتری قرار بگیریم که بتوانیم پیش‌بینی کنیم رسیدن به توافق امکان پذیر است یا خیر.

عراقچی با اشاره به واکنش گسترده اظهارات مقام معظم رهبری در خارج کشور و در بین مذاکره‌کنندگان گفت: برخی هیئت‌ها بودند که به ما گفتند چندین بار با دقت سخنرانی مقام معظم رهبری را خواندیم، و به مترجمهایمان هم گفتیم از متن فارسی بخوانند و برای ما ترجمه کنند که حتی مطمئن بشوند ترجمه هم درست بوده و با جدیت با آن برخورد کرده‌اند.

عراقچی در پاسخ به علت این باریک‌بینی از سوی 1+5 گفت: چون می‌دانند صحبتی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند برای ما در مذاکرات فصل‌الخطاب و نصب العین است و می‌دانند که ایشان با خردمندی و حکیمانه موضع می‌گیرند و باید روی کلمه کلمه مواضع ایشان دقت کرد ؛ جزئیاتی که ایشان وارد شدند بسیار قابل توجه بود و نشان داد که ایشان تسلط کامل بر این موضوع داشته و موضوعات را زیر نظر و اشراف دارند و مواضعی که می‌گیرند با عنایت به همه جزئیات است، این باعث می‌شود که روی صحبت‌های ایشان حساب جداگانه‌ای باز شود و به ما کمک کرده که با قوت بیشتری در مذاکره به کار خودمان ادامه بدهیم .

معاون وزیر امور خارجه اظهار امیدواری کرد که در کلیات و جزئیات آنچه که مورد نظر مقام معظم رهبری است به همان شکل محقق شود.

این عضو تیم مذاکره کننده با تاکید بر اینکه حق غنی سازی جدی‌ترین موضوع مذاکرات است، و تصمیم گیری و رسیدن به توافق در مورد آن سخترین قسمت مذاکرات است، خاطرنشان کرد: باید در این خصوص به راه حل‌هایی رسید که هم حقوق ملت ایران رعایت شود و هم ضمن آن نگرانی‌هایی که احتمالا به ابعاد مختلف این برنامه وجود داشته باشد مرتفع بشود و اطمینان کاملی به وجود آید و بر اساس آن ایران به برنامه‌اش ادامه بدهد و با اعتماد سازی کامل تحریم‌ها هم برداشته شود .

وی افزود: رسیدن به چنین فرمولی سخت است؛ ما با توکل به خدا و پشتیبانی مقام معظم رهبری و با دلگرمی مردم شریف ایران تلاش خودمان را می‌کنیم.

عراقچی در ادامه با ابراز عدم نگرانی از سنگ‌اندازی‌های کنگره آمریکا، آن را مشکل دولت آمریکا عنوان و تاکید کرد: ما با 1+5 مذاکره می‌کنیم که دولت آمریکا بخشی از آن است، اگر دولت آمریکا با کنگره مشکلاتی دارد به خودشان مربوط است! در 1+5 دولت آمریکا طرف مذاکره است و اگر تعهدی را قبول می‌کند باید بتواند اجرا کند و اینکه کنگره مخالف هست یا نیست نگرانی ما نیست! این مشکل دولت آمریکاست و از دولت آمریکا انتظار می‌رود آنچه را که در مذاکرات تعهد می‌کند بتواند اجرایی کند و پای آن ایستادگی کند و اینکه با چه مشکلاتی در داخل روبرو می‌شود این موضوع ما نیست موضوع دولت امریکاست و وقتی ما اطمینان پیدا کنیم که دولت‌های اروپایی و آمریکا در قالب توافق نهایی قبول می‌کنند و می‌توانند پای آن بایستند در آن صورت توافق حاصل خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر مواردی که جز اصول، خط قرمزها و آنچه که مقام معظم رهبری فرمودند، رعایت نشود توافق حاصل نمی‌شود از طرفی هم در موقعیتی نیستیم که بگوییم توافق حاصل نمی‌شود.

عراقچی گفت: آمدن وزرا مهم است و ممکن است در روند مذاکرات راه گشایی کند اما عدم راه گشایی هم به معنای شکست مذاکرات نیست.


برچسب‌ها:
تاریخ : برچسب:,
نویسنده : امیر حسین امیری

با وجود حملات مستمر رژیم صهیونیستی به غزه و هدف قرار دادن مناطق مسکونی، پاسخ موشکی مقاومت به این تجاوزات تأثیر روانی گسترده‌ای بر صهیونیست‌ها داشته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری شبکه العالم،  با وجود حملات مستمر رژیم صهیونیستی به غزه و هدف قرار دادن مناطق مسکونی، پاسخ موشکی مقاومت به این تجاوزات تأثیر روانی گسترده‌ای بر صهیونیستها داشته است.
 
نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که فقط 42 درصد از شهرک نشینان صهیونیست موافق جنگ علیه غزه هستند، که این کاهش آرای در پی تحمل هزینه های سنگین برای اشغالگران به وجود آمده است.
 
در این نظر سنجی که توسط کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی انجام شده است، اگرچه فقط 47 درصد از شهرک نشینان مخالف حمله به غزه هستند و تفاوت درصد مخالفان و موافقان اندک است، اما نسبت مخالفان با این تجاوز در مقایسه با نظرسنجی درباره جنگ های قبلی افزایش چشمگیری دارد و همین امر بیانگر آن است که در نظر صهیونیست ها دیگر جنگ با مقاومت به سادگی گذشته نیست.
 
در تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 2006 و دو حمله سابق به غزه در سال‌های 2008 و 2012 درصد موافقان افزایش گسترۀ حملات در ابتدا بسیار زیاد بود اما به تدریج و بعد از حملات مقاومت به شهرک های صهیونیستی این رقم کاهش یافت.
 
هزینه حملات و افزایش تعداد صهیونیست هایی که در تیررس موشک های مقاومت قرار گرفتند از شاخص ترین عوامل ارزیابی صهیونیست‌ها است. سفر گردشگران به اراضی اشغالی متوقف شده و در بسیاری از مناطق مسکونی زندگی عادی مختل شده است. ارتش تفریحات هوایی از جمله پاراگلایدر را ممنوع کرده و تجربه جنگ های پیشین نشان می دهد که گردشگری برای بازگشتن به رونق سابق، به یک سال کامل از زمان آتش بس زمان نیاز دارد.
 
از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی برای پوشش تجاوز خود روزانه دهها میلیون دلار هزینه می کند. یک ساعت پرواز جنگنده، 15 هزار دلار هزینه دارد. این هزینه برای بالگردها 5 هزار و برای هواپیمای بدون سرنشین 500 هزار دلار است.
 
هزینه های فوق غیر از هزینه هایی است که برای پرتاب موشک و به کارگیری پدافند گنبد آهنین لازم است، زیرا هزینه های مربوط به هر سکوی پرتاب موشک بین 60 تا 80 میلیون دلار و قیمت هر موشک نیز 50 هزار دلار است که با توجه به تعداد حملات که به مرز هزار و 500 رسیده و نیز با در نظر گرفتن هزینه های روزانه مربوط به 40 هزار سرباز ذخیره، روزانه به طور متوسط به 6 میلیون دلار هزینه نیاز خواهد بود.
 
حال سوال اینجا است که آیا صهیونیست‌ها تحمل دیدن تصاویر سربازان کشته شده در حمله زمینی ارتش را دارد یا خیر؛ چرا که با ناکامی صهیونیست ها در متوقف کردن حملات موشکی مقاومت، دایره این حملات در حال وسعت است و در صورتی که جنگ زمینی و رویارویی مستقیم دو طرف آغاز شود، این جنگ هزینه هنگفتی برای رژیم صهیونیستی در پی خواهد داشت.

برچسب‌ها:
تاریخ : برچسب:,
نویسنده : امیر حسین امیری

با حملات هوایی خونبار رژیم صهیونیستی به غزه و شهادت شماری از فلسطینیان، مقاومت فلسطین دست به اقدامات تلافی‌جویانه زده و در عین حال صهیونیست‌ها نیز به خشونت‌ها و جنایات خود ادامه می‌دهند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، امروز هم حملات خونبار رژیم اشغالگر قدس به فلسطین شماری  شهید و زخمی برجا گذاشت و البته نیروهای مقاومت این حملات را بی‌پاسخ نگذاشتند.

برچسب‌ها:
تاریخ : برچسب:,
نویسنده : امیر حسین امیری

آخرین دور مذاکرات فشرده تهران و قدرت‌های بزرگ بر سر برنامه هسته‌ای ایران روز پنجشنبه هفته گذشته در وین آغاز شد و احتمالا تا 20 ژوئیه ادامه خواهد داشت.
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، ادامه رایزنی‌ها به منظور نگارش پیش‌نویس توافق‌نامه جامع هسته‌ای برگزار می‌شود.
 

برچسب‌ها:
تاریخ : برچسب:,
نویسنده : امیر حسین امیری

ارزیابی آثار اقتصادی تحریم‌ها علیه ایران، مکانیزم‌های برداشته شدن تحریمها و پیش‌بینی نتایج برداشته شدن تحریم‌های ایران و نیز اولویت‌های ایران در مساله برداشته شدن تحریم‌ها، از جمله موضوعاتی است که کارشناسان امریکایی به ابراز نظر در باره آن پرداخته‌اند.

آثار وضع و برداشتن تحریم‌‌ها بر اقتصاد و اولویت‌های مذاکراتی ایران

به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 


برچسب‌ها:
تاریخ : برچسب:,
نویسنده : امیر حسین امیری

با حملات هوایی خونبار رژیم صهیونیستی به غزه و شهادت شماری از فلسطینیان، مقاومت فلسطین دست به اقدامات تلافی‌جویانه زده و در عین حال صهیونیست‌ها نیز به خشونت‌ها و جنایات خود ادامه می‌دهند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، امروز هم حملات خونبار رژیم اشغالگر قدس به فلسطین شماری  شهید و زخمی برجا گذاشت و البته نیروهای مقاومت این حملات را بی پاسخ نگذاشتند.

 


برچسب‌ها:
تاریخ : برچسب:,
نویسنده : امیر حسین امیری

حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور در جمع شخصیت های سیاسی اصلاح طلب حاضر و با آنان ملاقات کرد.

Ads by PlusHD.5Ad Options
Ads by PlusHD.5Ad Options

 

 

برچسب‌ها:
تاریخ : برچسب:,
نویسنده : امیر حسین امیری

نیروی هوایی ارتش رژیم‌صهیونیستی عملیات گسترده‌ای را از بامداد روز سه‌شنبه تحت عنوان «صخره سخت» علیه نوار غزه آغاز کرده است که گروه‌های فلسطینی در قالب عملیات «بنیان مرصوص» با شلیک صدها موشک تاکنون به آن پاسخ داده‌اند. بر اساس اخبار اكنون بیش از ۵۸ شهيد و بيش از ۴۶۰ زخمي شده اند.

شرط گذاری «شیمون پرز» برای عدم حمله نظامی به غزه

به ادامه مطلب مراجعه کنید.


برچسب‌ها:
تاریخ : برچسب:,
نویسنده : امیر حسین امیری

هدف اصلی رژیم صهیونیستی در حمله به غزه ـ که در روزهای آینده نیز شدت خواهد گرفت ـ علاوه بر اجرای مرحله سوم عملیات بزرگ یک چیز بیشتر نیست ....حمله رژیم صهیونیستی به غزه، مرحله سوم یک عملیات بزرگ است که مرحله نخست آن ازسه سال پیش کلید خورده است.

حمله رژیم صهیونیستی به غزه، مرحله سوم یک عملیات بزرگ است که مرحله نخست آن از سه سال پیش علیه سوریه و مرحله دوم آن از یک ماه پیش در عراق کلید خورده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر محسن رضایی، وی امروز در حضور جمعی از اعضای تشکل ندای قرآن دانشگاه تهران گفت: حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه پس از حملات داعش به سوریه و عراق‌ این معنا را دارد که اسرائیل از ضعیف شدن دولت‌‌های اسلامی بیشرین بهره را برای منافع خود می‌برد و واضح‌تر آنکه سناریویی از پیش نوشته شده در حال اجراست.

دکتر محسن رضایی گفت: در سال‌های اخیر، دولت‌های انقلابی عراق و سوریه که خط مقدم مقابله با اسرائیل هستند، از نظر نظامی، مالی و اقتصادی در اثر حملات تکفیری‌ها و تروریست‌های افراطی ضعیف شده‌اند و این ضعف قطعا با برنامه‌ریزی صهیونیستی است؛ بنابراین، حمله رژیم صهیونیستی به غزه مرحله سوم یک عملیات بزرگ است که مرحله اول آن از سه سال پیش علیه سوریه و مرحله دوم آن از یک ماه پیش در عراق کلید خورده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش گفت: حمله اسرائیل به غزه پس از حملات تروریستی به سوریه و عراق، نشان داد که همدستی برخی کشورهای عربی با تروریست‌ها در سوریه و عراق، یا از روی نادانی ‌بوده ‌و یا از اسرائیل فریب بزرگی خورده‌اند که با توجه به تجربیات گذشته و آگاهی از سیاست‌های فریبکارانه اسرائیل، مورد دوم درست است.

وی همچنین افزود: اگر امروز کشورهای متهم به حمایت از تروریسم در سوریه و عراق علیه اسرائیل کاری انجام ندهند، خود گواه همدستی با اسرائیل است.

جهان اسلام و به ویژه کشور‌های عربی باید رژیم غاصب صهیونیستی را وادار به قطع حملات بکنند، در غیر این صورت همه آن‌ها در این جنایات شریک خواهند بود.

دکتر محسن رضایی افزود: هدف اصلی رژیم صهیونیستی در حمله به غزه ـ که در روزهای آینده نیز شدت خواهد یافت ـ افزون بر اجرای مرحله سوم عملیات بزرگ، یک چیز بیشتر نیست و آن بازیابی روحیه از دست رفته ده سال اخیر و همچنین بهره‌برداری حداکثری از فضای سیاسی موجود در خاورمیانه است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: سران عرب و جهان اسلام بدانند در صورت سکوت، این آتش هر روز شعله‌ور‌تر شده و دامن‌گیر خود آن‌ها خواهدشد.


برچسب‌ها:
تاریخ : برچسب:,
نویسنده : امیر حسین امیری

در حالیکه بحران عراق و حمله "تروریست‌های تکفیری بعثی" به این کشور وارد سی‌ام روز خود شده است، درگیری میان نیروهای امنیتی عراق با تروریست‌ها در مناطق مختلف ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، در آخرین تحولات شب گذشته، برخی شهرهای عراق از وجود تروریست‌ها پاکسازی شد.


برچسب‌ها:
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 20 صفحه بعد
آخرین مطالب